Recenzje

Fire Emblem: Three Houses

Fire Emblem: Three Houses to gra strategiczna z dużą dozą elementów taktycznych. To planowanie i dobra organizacja pozwolą nam w grze robić postępy. Recenzja Fire Emblem: Three Houses jest potrzebna przede wszystkim ludziom, którzy jeszcze wahają się przed ostateczną decyzją kupna tej pozycji. 

Producent i wydawca 

Producent: Intelligent Systems 

Wydawca: Nintendo 

Wydawca PL: ConQuest Entertainment a.s. 

Fabuła gry 

Gra przenosi nas na kontynent Fodlan, który został opanowany przez trzy mocarne narody. Każde z nich charakteryzuje się innym systemem politycznym i zupełnie inną ideologią, która buduje fundamenty ich społeczności. Mowa o Imperium Adrestiańskim, Królestwie Faerghus oraz Sojuszu Leicester. Między mocarstwami panuje swoista równowaga, a o jej zachowanie aktywnie dba Kościół Seiros, który jako jedną z metod do tego służącą wykorzystuje klasztor Garreg Mach. Klasztor ten leży na ziemi kościoła i jest nie tylko swoistym centrum teologicznym, ale również siedzibą specyficznej Akademii. W niej właśnie uczą się sztuk walki Ci, którzy osiągnęli w tym już dosyć wysoki poziom, lub urodzili się wyjątkowi i zostali wyłapani przez władzę kościoła. Co ważne, w Akademii uczą się adepci ze wszystkich trzech kontynentów. 

W grze Fire Emblem: Three Houses wcielamy się w kobietę lub mężczyznę. Jesteśmy najemnikiem i szybko okazuje się, że zdobyliśmy zawód nauczyciela w Garreg Mach. Skierujmy się więc na miejsce. Po dotarciu do celu musimy wybrać dom studencki, którego opiekunem chcemy zostać. Mamy ich kilka do wyboru, a mianowicie Dom Czarnych Orłów Imperium Adrestiańskiego, Niebieskie Lwy z Królestwa Faerghusa oraz Złoty Jeleń z Sojuszu Leicester. 

Po wyborze domu i podczas trwania gry, mamy za zadnie dbać o swoich podopiecznych i pomagać rozwijać im ich własne umiejętności. Oprócz tego będziemy też ich powiernikami sekretów., będziemy próbować robić z nimi treningi, czy też pomagać rozwiązywać kwestie finansowe. 

Warto wiedzieć! 

W grze możemy romansować, co jest miłą odskocznią od ciągłego planowania i walki. 

Gra zdecydowanie przywodzi na myśl mangę, ale to nic dziwnego. Klimatyczne postaci i dopasowane do nich umiejętności również przywodzą to na myśl. Gra ze względu na podział studentów na domy, kojarzy się również z Harrym Potterem. Nic jednak jej z filmem i grami o tym samym tytule nie łączy, jedynie te domy, które w Harrym Potterze nazywane były dormitoriami. 

Pierwsze pięćdziesiąt godzin to przede wszystkim prowadzenie wybranej przez siebie wcześniej grupy studentów. 

Mechanika i kwestie techniczne gry 

Gra Fire Emblem: Three Houses to rozgrywka RPG, która w dużej mierze jest też grą taktyczno-strategiczną. Posiada turowy system walki, tak więc dynamika nie jest w tym przypadku zbyt duża. 

Zaczynamy od eksplorowania Akademii, rozmawiając z jej studentami i wykładowcami. Kolejna kwestia to wybór kierunku indywidualnego szkolenia poszczególnych bohaterów, których wybierzemy z konkretnego domu studenckiego. Trzecia istotna sprawa to prowadzenie turowej bitwy. Bitwy składają się z prostych manewrów treningowych, ale walka może się również toczyć między dwoma studentami, czy też członkami oddziału. Warto pamiętać, że w tego typu starciach może dojść do rozlewu krwi, który to może się skończyć śmiercią naszego podopiecznego. 

Plansze bitewne są trójwymiarowe i są pokryte siatką, dzięki czemu dokładnie widzimy wszystkie aktywne pola. To właśnie po nich poruszają się nasze oddziały, decydując o zakończeniu potyczki. Trzeba dobrze przemyśleć każdy kolejny ruch, ponieważ z widocznej siatki będą też korzystać wrogowie. W trakcie treningów decydujemy co może zostać w ekwipunku i które zdolności muszą być aktywne podczas starcia z przeciwnikiem. Wszystko dyktowane jest ilością zdobytego doświadczenia bojowego. 

Gra jest przede wszystkim bardzo rozległa i zajmie nam kilkadziesiąt godzin. Szacunkowo licząc będzie ich około osiemdziesiąt. Nie znaczy to, że gra będzie w jakiś sposób monotonna i w pewnym momencie zacznie się nam nudzić – wręcz przeciwnie. Docierając do końca prawdopodobnie w ogóle nie odczujemy, że spędziliśmy nad nią tyle czasu. Ta kwestia ma raczej pozytywny wydźwięk. 

Fire Emblem: Three Houses to gra trójwymiarowa. Grafika jest dobrze dopracowana zarówno, jeśli chodzi o postacie, tak i całe otoczenie. Chodząc po świecie gry będziemy miło spędzać czas, podziwiając jej wizualne aspekty. Oprawa dźwiękowa jest pompatyczna i orkiestrowa, tak samo, jak w poprzednich odsłonach serii. Dźwięki fajnie współgrają z sytuacjami – twórcy zdecydowanie eksperymentowali z różnym typem muzyki, co widać, że im się nieźle udało. 

Wymagania sprzętowe 

Posiadanie platformy Nintendo Switch. 

Dostępna na platformy: Nintendo Switch. 

Related posts
Recenzje

RimWorld, czyli symulator kosmicznego rozbitka

Historiio kosmicznych rozbitkach, którzy radzą sobie wbrew surowymi trudnym…
Read more
Recenzje

Call of Cthulhu – recenzja

Twórczość H.P.Lovecraftama już niemal wiek.
Read more
Recenzje

Hitman 2 - kolejne akcje Agenta 47

Z Agentem 47 gracze mogli poznać sięjużw 2000 roku.Od tego czasu…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.