Recenzje

The Elder Scrolls Online – recenzja, newsy, opis

Seria The Elders Scrolls jest jedną z najpopularniejszych, jeśli chodzi o gry RPG. Swój początek miała w 1994 roku i od tego czasu święci triumfy. Wcześniej czy później można było się spodziewać, że pojawi się odsłona umożliwiająca sieciową rozgrywkę. Tak w końcu się stało. Jak wyszło? Przekonaj się, czytając recenzję The Elder Scrolls Online.

Podstawowe informacje o grze

Za stworzenie gry MMORPG The Elder Scrolls Online odpowiada ponad 250-osobowy zespół studia ZeniMax Online Studios, który otrzymał zlecenie od wydawcy Bethesda Softworks. Gra została wydana 4 kwietnia 2014 roku na komputery osobiste. Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, jakie należy spełnić, by uruchomić grę, prezentują się następująco:

  • rekomendowane: Intel Core i5-2300 2.8 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 85 GB HDD, Windows 7 64-bit,
  • minimalne: Intel Core i3-540 3.06 GHz / AMD A6-3620 2.2 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 6850 lub lepsza, 85 GB HDD, Windows 7 64-bit.

Oprócz tego 9 czerwca 2016 roku zostały wydane także lokalizacje konsolowe. Od tego czasu świat gry można przemierzać korzystając także z:

  • PlayStation 4,
  • Xbox One.

Fabuła w The Elder Scrolls Online

Akcja gry została umiejscowiona na 1000 lat przed wydarzeniami z najpopularniejszej odsłony serii, czyli Skyrim. Ród Thern rozpoczął walkę o odzyskanie potęgi utraconej przez Cesarstwo Tamriel i podpisał traktat z potężnym nekromantą Mannimarco. Ten jednak nie zamierzał grać uczciwie. Knuł także z deadrycznym księciem Molag Balem, którego celem było zdobycie władzy nad światem, co zakończyło się otwarciem wrót do Otchłani w Cesarskim Mieście.

Kataklizm doprowadził do walki o wpływy między trzema stronnictwami:

  • Pakt Ebonheart zawiązany przez Nordów, Dunmerów i Argonian,
  • Dominium Aldmeru, w którym byli Altmerowie, Bosmerowie i Khajitowie,
  • Przymierze Daggerfall składające się z Orków, Bretonów i Redgardów.

Gracz, tworząc postać, ma możliwość opowiedzieć się za jednym ze stronnictw i dla niego dążyć do ostatecznego celu – pokonania mrocznych sił i zdobycia stolicy kraju.

W początkowej fazie gry można było poruszać się jedynie po Tamriel. Wraz z rozwojem gry dodano rozdziały:

  • Morrowind – fabularnie powiązane z akcją The Elder Scrolls III,
  • Elsweyr – dzięki czemu gracz ma okazję przemierzać region znany jedynie z pierwszej części serii,
  • Greymoor – historia mocno związana z nieumarłymi, a także dodająca region zachodniego Skyrim.

Oprócz tego do gry zaimplementowano kilkanaście DLC, które rozwijają rozgrywkę i dają dużo więcej możliwości graczom, którzy są zainteresowani zakupieniem ich.

Mechanika w The Elder Scrolls Online

Podczas tworzenia postaci gracz ma do dyspozycji 10 ras oraz kilka odmiennych klas, które reprezentują zupełnie różne style rozgrywki i walki. Kiedy już przejdzie do rozgrywki, może obserwować poczynania postaci zza jej pleców (TPP) lub z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie przemierzania świata gry można zajmować się:

  • eksploracją,
  • wykonywaniem zadań fabularnych i misji pobocznych,
  • walką z napotkanymi przeciwnikami.

W przypadku walk od czasu aktualizacji pod nazwą One Tamriel przeciwnicy są skalowani do potencjału bojowego i poziomu kontrolowanej postaci. Dzięki temu żaden region nie wymaga dostatecznego rozwinięcia postaci, co jednocześnie jest zaletą – bo świat staje otworem – jak i wadą – brak satysfakcji z osiągnięcia wysokiego poziomu i rozwinięcia postaci.

Zmiany nie ominęły systemu rozwoju postaci. Do znanego z single’owych odsłon serii systemu udoskonalania umiejętności w miarę używania ich, dodano również punkty doświadczenia. Można je otrzymać w zamian za realizację misji. Oprócz tego w grze funkcjonuje rozbudowany system crafting, dzięki czemu gracz może wytworzyć sobie nowe uzbrojenie, ubrania, dodać do ekwipunku efekty magiczne czy uwarzyć mikstury.

Wrażenia audiowizualne

Ze względu na to, że gra należy do gatunku MMORPG, nie może sobie pozwolić na fajerwerki znane z gier oferujących rozgrywkę dla jednego gracza. Dlatego nie może z nimi stawać w szranki pod względem oprawy graficznej. Jednak mimo tego produkcja nadal jest estetyczna i w porównaniu do innych gier sieciowych nadal reprezentuje wysoki poziom.

Przy tym warto zwrócić uwagę także na fakt, że wszystkie dialogi i wypowiedzi pojawiające się w grze zostały udźwiękowione i odegrane przez profesjonalnych aktorów, co daje wrażenie naprawdę wysokiej jakości produkcji – którą zresztą jest. Muzyka także została dobrana w zależności od regionu, co w połączeniu z ciekawymi projektami lokacji robi naprawdę dużą robotę.

MMORPG w świecie The Elder Scrolls

MMORPG często rządzi się innymi prawami niż gry przeznaczone do samodzielnej rozgrywki. Trudno tu o znaczące zmienianie świata czy posiadanie faktycznego wpływu na historię. Mimo wszystko nadal ma swoich fanów i wielbicieli, którzy chętnie spędzają wiele godzin nad tego typu produkcjami.

The Elder Scrolls to produkcja, która jest wysokiej jakości przedstawicielem tego gatunku. Z pewnością spodoba się wszystkim, którzy lubią rozgrywki sieciowe, ale nie tylko. Wielu niedzielnych graczy także może spróbować i przekonać się, że to coś dla nich.

Related posts
Recenzje

Empire of Sin - recenzja

Paradoxgłównie dał się poznać jako producent gierzgatunku…
Read more
Recenzje

Chronos: Before the Ashes - recenzja

Po przyzwoitej ocenieisprzedażyRemnant: From theAshestwórcy…
Read more
Recenzje

Sakuna: Of Rice and Ruin - recenzja

Jeżeli chodziohybrydy gatunkowe, Japończycy królująwtym temacie.
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.